Written by • 6:55 μμ• Οικονομία

Η ΑΑΔΕ για την υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση

Δεν απαιτείται από όλους τους επαγγελματίες να υποβάλουν δήλωση για τη χρήση των δωρεάν εφαρμογών timologio και myDATAapp

Διευκρινίσεις σχετικά με τις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων από την 1η Οκτωβρίου 2026, οπότε και τίθεται σε εφαρμογή η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση, παρέχει η ΑΑΔΕ.

Βασικό σημείο των οδηγιών είναι ότι δεν απαιτείται από όλους τους επαγγελματίες να υποβάλουν δήλωση για τη χρήση των δωρεάν εφαρμογών timologio και myDATAapp.

Από την 1η Οκτωβρίου 2026, σχετική δήλωση θα πρέπει να υποβάλουν μόνο οι επιχειρήσεις που πληρούν και τις δύο ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Είχαν ακαθάριστα έσοδα έως 1 εκατ. ευρώ το 2023.
  • Επιθυμούν να αξιοποιήσουν την περίοδο προσαρμογής έως το τέλος του 2026 και, ως εκ τούτου, να συνεχίσουν προσωρινά την έκδοση τιμολογίων και με τους παλαιότερους τρόπους.

Η σχετική δήλωση μπορεί να υποβληθεί έως και τις 12 Οκτωβρίου 2026.

Αντίθετα, επιχείρηση που από την 1η Οκτωβρίου εκδίδει το σύνολο των τιμολογίων της αποκλειστικά μέσω του timologio ή του myDATAapp δεν χρειάζεται να υποβάλει τη συγκεκριμένη δήλωση.

Η ΑΑΔΕ διευκρινίζει, παράλληλα, ότι οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις αφορούν αποκλειστικά τη χρήση των εφαρμογών timologio και myDATAapp. Δεν επηρεάζουν τις ξεχωριστές υποχρεώσεις που ισχύουν για τις επιχειρήσεις οι οποίες χρησιμοποιούν πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

Τι ισχύει για τις λιανικές συναλλαγές

Η εφαρμογή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης δεν μεταβάλλει τον τρόπο έκδοσης παραστατικών στις συναλλαγές με ιδιώτες, δηλαδή στις λιανικές πωλήσεις.

Όπου απαιτείται η υποβολή δήλωσης, αυτή πραγματοποιείται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myAADE, στην ενότητα που αφορά τη δήλωση ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.

Visited 7 times, 1 visit(s) today
Tags: Last modified: 22 Σεπτεμβρίου, 2026
Close Search Window
↑
Close